Νοεμ 21

24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ 24-11-2016

ΠΟΠΟΚΠ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ                                          Αθήνα, 21-11-2016

ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                                                   Αρ.Πρωτ:3527             

Πανεπιστημίου 67 105 64 Αθήνα

Τηλ: 21033137322103314570

Fax: 2103314179

grammateia@popokp.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ - ΠΕΜΠΤΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Συναδέλφισσες – οι,

Διανύουμε τον έβδομο «μνημονιακό» χρόνο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ανταγωνίζεται τις προηγούμενες «εθνοσωτήριες» κυβερνήσεις στην υλοποίηση των ίδιων αντιλαϊκών πολιτικών με την ίδια ακριβώς ρητορική και τα ίδια ψευδοιδεολογήματα (ανάπτυξη, επενδύσεις, έξοδος στις αγορές, βιωσιμότητα του χρέους κλπ). Αποθεώνει αυτό ακριβώς που χλεύαζε, δηλαδή ένα successstory ίδιο με του Σαμαρά, επιτελώντας εκτός των άλλων το έργο της πλήρους πολιτικής δικαίωσης των «παλιών μας γνώριμων» ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο στο «μεταρρυθμιστή» Μητσοτάκη.

Επιχειρεί να επιβάλλει καθεστώς ομηρείας στους Δημοσίους Υπαλλήλους, κουνώντας το δάκτυλο και επισείοντας την απειλή των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων λες και δεν ήταν οι αγώνες μας που επέβαλλαν τις επαναπροσλήψεις και την κατάργηση του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου. Θεωρεί ότι ξεχνάμε τους «αριστερούς» Κουβέλη και Μανιτάκη που πριν αποχωρήσουν έδωσαν ακριβώς το ίδιο «φιλί του Ιούδα» και παρέδωσαν τις «κεφαλές μας επί πίνακι» στο σημερινό αρχηγό της Ν.Δ. νομιμοποιώντας τον πολιτικά να ξεκινήσει τα γνωστά πογκρόμ.

Επομένως με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που η συνολική της πολιτική επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα και εξαθλιώνει εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ανέργους, νέους, συνταξιούχους και κάθε άλλη επαγγελματική και κοινωνική ομάδα – εκτός από τους φίλους τους του ΣΕΒ – επηρεάζει κι εμάς, παράγοντας αποτελέσματα που αργά ή γρήγορα θα τα βρούμε μπροστά μας.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την περίπτωση του εμπαιγμού που αφορά στο ζήτημα της μονιμοποίησης των συναδέλφων Αορίστου Χρόνου. Από την πλήρη αποδοχή του αιτήματος χωρίς την παραμικρή επιφύλαξη στην πρώτη συνάντηση με τον Κατρούγκαλο, περάσαμε στην αναβολή προκειμένου να γίνει δήθεν καλύτερη επεξεργασία και φτάσαμε στο ίδιο αρχικό σημείο μέσω του πρώην υπουργού Βερναρδάκη ο οποίος ανακάλυψε σαν νέος Παυλόπουλος συνταγματικό περιορισμό, όπως ανέφερε πρόσφατα σε συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ (εκκρεμεί συνάντηση με τη νέα υπουργό Γεροβασίλη). Σημασία έχει ότι, η «δεξαμενή» των εξιλαστήριων θυμάτων παραμένει «διαθέσιμη» με ευθύνη της Κυβέρνησης και είναι αυτοί που αργότερα, αν έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις, θα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους λέγοντας πως φταίει ο κάθε Μητσοτάκης.

Η επίθεση στο Δημόσιο γίνεται για να ιδιωτικοποιηθούν όλες οι προσοδοφόρες υπηρεσίες του και το σχέδιο περιλαμβάνει σταδιακά βήματα. Με αρχή την επαναξιολόγηση των δομών, που θα είναι η δικαιολογία και η δήθεν «τεκμηρίωση» για τα νέα οργανογράμματα Υπουργείων και την κατάργηση φορέων του Δημοσίου, θα περάσει η σκυτάλη στην «αξιολόγηση» των εργαζομένων, με ατομική στοχοθεσία, που θα ξεκινάει ωστόσο, από τους στόχους των Υπουργών.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την κινητικότητα των υπαλλήλων, που διευκολύνεται από την εφαρμογή όλης της μνημονιακής νομοθεσίας που κληρονόμησε και διατηρεί η κυβέρνηση, αφού έχει δημιουργήσει τον «κρατικό υπάλληλο» και έχει καταργήσει τις κενές οργανικές θέσεις. Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα υποχρεωθούν τελικά να μετακινούνται σύμφωνα με τις ανάγκες του νέου, επιτελικού Δημοσίου. Σταδιακά, με τις μετακινήσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες θα αλλάζουν και οι σχέσεις εργασίας. Θα ακολουθούν έτσι, την απόλυτη «ευελιξία» που έχει καθιερωθεί πλέον και στο Δημόσιο, με τους συναδέλφους συμβασιούχους που ήδη περνάνε σαν διαδοχικά κύματα από τις θέσεις που παλιότερα είχαν μόνιμοι υπάλληλοι.

Με το Μισθολόγιο-Βαθμολόγιο κυβέρνηση και δανειστές απέτρεψαν τις αυξήσεις που προβλέπονταν με το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, ενώ η ίδια η κυβέρνηση λίγους μήνες μετά νομοθέτησε τον «κόφτη», δηλαδή το αυτόματο πετσόκομμα μισθών και συντάξεων προκειμένου να μπορεί να αποπληρωθεί το χρέος και τα τοκοχρεολύσια. Για το επόμενο διάστημα κυβέρνηση και δανειστές ετοιμάζουν νέες ανατροπές στα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. Θα έχουν ως αιχμές την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, την περαιτέρω μείωση του κατώτατου μισθού, τη διεύρυνση και γενίκευση της ελαστικοποίησης και της εκ περιτροπής εργασίας.

Οι συνεχείς επιθέσεις και η συκοφάντηση του συνδικαλιστικού κινήματος καθώς και οι δικαστικές παρεμβάσεις προοιωνίζουν την πρόθεσή τους να εφαρμόσουν τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές» στη συνδικαλιστική νομοθεσία και να προχωρήσουν σε αλλαγή της, με κύρια αιχμή τη διευκόλυνση των απολύσεων συνδικαλιστών και πρωτοπόρων εργαζομένων, τον περιορισμό και την ουσιαστική ακύρωση του δικαιώματος της απεργίας και την επαναφορά της ανταπεργίας (lockout) των εργοδοτών. Με το τελευταίο πολυνομοσχέδιο για το Υπερταμείο σχεδιάζουν να βάλουν όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία του Δημοσίου στο νέο υπερΤΑΙΠΕΔ και να διορίσουν διοίκηση ελεγχόμενη από τους δανειστές. Να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως τη Δ.Ε.Η. και να ανοίξουν τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των διατάξεων που μείωσαν μισθούς – συντάξεις – κοινωνικά επιδόματα. Ακύρωση των ενοποιήσεων και στήριξη των υφιστάμενων Ασφαλιστικών Ταμείων. Αύξηση των μισθών για να ζούμε με αξιοπρέπεια. Όχι στη σύνδεση μισθού με την αξιολόγηση και στις ατομικές συμβάσεις εργασίας. Όχι στην αύξηση των ωρών εργασίας.
    • Επανασύσταση ΟΕΚ, ΟΕΕ, ΟΠΑΔ. και ουσιαστική στήριξη του ΕΟΠΥΥ.
    • Μονιμοποίηση των συναδέλφων ΙΔΑΧ.
    • Δημόσιες υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και των πολιτών. Αυτό σημαίνει: Την προώθηση ενός προγράμματος μαζικών προσλήψεων μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των αναγκών στην Υγεία, στην Εκπαίδευση, στον Πολιτισμό, στην Αυτοδιοίκηση, στα Ασφαλιστικά Ταμεία, στους Ελεγκτικούς Μηχανισμούς και σ’ όλες τις Κοινωνικές Υπηρεσίες.
    • Το σταμάτημα των διαδικασιών αξιολόγησης δομών κι εργαζομένων, την κατάργηση των μνημονιακών διατάξεων που περικόπτουν οργανικές θέσεις, πριμοδοτούν υπέρμετρα το επιτελικό προσωπικό του Δημοσίου, δίνουν υπηρεσίες σε ιδιώτες (outsourcing) κι ανοίγουν τον δρόμο των απολύσεων και της διεύρυνσης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων.
    • Την κατάργηση της ενοικιαζόμενης εργασίας, της μερικής απασχόλησης, της ελαστικής και εκ περιτροπής εργασίας και την κάλυψη όλων των παγίων και διαρκών αναγκών, με προσωπικό μόνιμης, σταθερούς και πλήρους εργασίας. Την κατάργηση των εργολαβιών και της εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες σ’ όλο το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ., τα Νοσοκομεία και τους Ο.Τ.Α.
    • Γενναία αύξηση των δαπανών σε Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Ασφάλιση και για Δημόσιες επενδύσεις.
    • Να σταματήσει η καταλήστευση του εισοδήματός μας από τη φορολογική επιδρομή. Κατάργηση του Φ.Π.Α. στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, μείωση της φορολογίας για τους χαμηλόμισθους, τους άνεργους και τους χαμολοσυνταξιούχους.
    • Όχι στη ληστεία του τραπεζικού κεφαλαίου και στις Δημόσιες χρηματοδοτήσεις στον τραπεζικό τομέα. Κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας. Να αναπροσαρμοστούν τα στεγαστικά δάνεια με βάση τα σημερινά εισοδήματα των εργαζόμενων, αλλά και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη σημερινή αξία των ακινήτων. Να μηδενιστούν τα τοκογλυφικά επιτόκια, τα οποία φτάνουν ακόμα και στο 6% στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
    • Δωρεάν, Δημόσια και υψηλής ποιότητας Παιδεία, Υγεία, Περίθαλψη, Ασφάλιση, Κοινωνική Πρόνοια και Πολιτισμό για όλους. Δημόσιες Μεταφορές, Ενέργεια, Τηλεπικοινωνίες με χαμηλό κόστος. Να ανήκουν στο Δημόσιο όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας (ενέργεια, νερό, τηλεπικοινωνίες, μέσα μεταφοράς, φάρμακο, υγεία). Να επανέλθουν στο Δημόσιο όλες οι επιχειρήσεις και οργανισμοί που ιδιωτικοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, με ακύρωση των σχετικών συμβάσεων.

Ότι αφορά τώρα στα κλαδικά μας ζητήματα, έχουμε την αθέτηση της υπόσχεσης για την επανασύσταση των ΟΕΚ και ΟΕΕ και την ουσιαστική κατάργηση του βασικού πλαισίου των αρμοδιοτήτων και της κοινωνικής τους αποστολής, κάτι που διαφαίνεται ξεκάθαρα στο νέο οργανόγραμμα που επεξεργάστηκε η διοίκηση του ΟΑΕΔ. Στον ΕΟΠΥΥ τα ζητήματα της ενίσχυσης του δημόσιου χαρακτήρα του, της υποχρηματοδότησης (μείον 200 εκατ. η κρατική επιχορήγηση για το 2017), της κατάρτισης νέου αναβαθμισμένου κανονισμού παροχών, των σοβαρών οργανωτικών και λειτουργικών προβλημάτων, της έλλειψης προσωπικού δεν έχουν λυθεί.

Στο χώρο των Ασφαλιστικών Ταμείων οι παρεμβάσεις έχουν χαρακτήρα χιονοστιβάδας. Οι τελευταίες εξελίξεις και οι δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας και των Διοικήσεων, φέρουν το χρονοδιάγραμμα που αφορά στη δημιουργία και στην έναρξη λειτουργίας του ΕΤΕΑΕΠ να τηρείται επακριβώς, τουλάχιστον ως προς τη μορφή διότι ως προς το περιεχόμενο η εμπειρία μας των προηγούμενων ενοποιήσεων είναι αρκετή για να μπορούμε να το αντιληφθούμε: Ένας νέος τραγέλαφος πρόκειται να προκύψει με ασφαλισμένους και εργαζόμενους στα χαρακώματα προσπαθώντας απεγνωσμένα να «πλοηγηθούν» στο νέο χαοτικό περιβάλλον.

Βασική του βέβαια αποστολή η περαιτέρω συμπίεση των ήδη κατακρεουργημένων επικουρικών συντάξεων και η καταλήστευση των αποθεματικών των ταμείων πρόνοιας μέχρι την εφαρμογή του αυτόματου μηχανισμού εξισορρόπησης στην επικούρηση (δηλαδή της «αριστερής» ρήτρας μηδενικού ελλείμματος).

Αφήσαμε τελευταίο τον «μεγάλο ασθενή», τον ΕΦΚΑ, διότι εδώ οι διαστάσεις του ζητήματος είναι τεράστιες όπως και οι ανησυχίες μας ακόμη και για τις θέσεις εργασίας. Ξεκινώντας από το τελευταίο παραθέτουμε ξανά την προσθήκη (παράγραφος 7) μέσω σχετικής τροπολογίας στο αρ. 71 του ν. 4387/16 (αρ. 234 ν. 4389/16), λίγες μόλις μέρες μετά την ψήφιση του :

«Μέχρι την 1.3.2017 προσδιορίζεται ο αναγκαίος αριθμός του προσωπικού για τη λειτουργία του Ε.Φ.Κ.Α. Τυχόν πλεονάζον προσωπικό μεταφέρεται μέχρι την 1.4.2017 με την ίδια εργασιακή σχέση, οργανική θέση, βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο, στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή σε άλλους φορείς εποπτείας του Υπουργείου, ή στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ούτως ώστε να αντιμετωπιστούν κατά προτεραιότητα ανάγκες σχετικές με την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής, συνεκτιμωμένων της φύσης και του μεγέθους των προς κάλυψη αναγκών κάθε φορέα». 

Καταρχήν η φράση «τυχόν πλεονάζον προσωπικό» ναρκοθετεί τη διαδικασία μεταφοράς και στοχοποιεί διαχρονικά τους εργαζόμενους στον ΕΦΚΑ ακόμη κι αν σε πρώτη φάση καλυφθεί το σύνολο των συναδέλφων. Πως αλήθεια γνώριζαν και ποιο ήταν το σκεπτικό τους το Μάιο που νομοθέτησαν για «τυχόν πλεονάζον προσωπικό» και σήμερα δεν το γνωρίζουν; Γιατί δεν προσδιορίζουν ακριβώς τη διαδικασία μεταφοράς του τυχόν πλεονάζοντος σε συγκεκριμένες και καθορισμένες γεωγραφικά υπηρεσίες;

Αφού δεν συμβαίνει αυτό θα ήταν προτιμότερο να αφήσουν ανοιχτά τα περιθώρια μετάταξης σε οποιαδήποτε υπηρεσία, αφού για τη ΓΓΔΕ ελάχιστοι συνάδελφοι θα διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ενώ το Υπουργείο Εργασίας ειδικά στην περιφέρεια πολύ λίγους μπορεί να απορροφήσει. (μην ξεχνάμε και την παρ. 3 αρ. 54 ν. 4387/16 (αρ. 234 ν. 4389/16) σχετικά με την ενοποίηση εντός της φορολογικής διοίκησης της είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών και φορολογικών οφειλών ).

Τότε ίσως αποκτούσαν κάποιο περιεχόμενο οι δηλώσεις και οι διαβεβαιώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας και των Διοικήσεων σχετικά με τα θέματα του προσωπικού όπως και οι διαψεύσεις των διαρροών που αφορούν στην ύπαρξη «μεζούρας» η οποία κατεβάζει κατά μερικές χιλιάδες τις αναγκαίες θέσεις εργασίας.

Τέλος, ας λάβουμε υπόψη μας την παράγραφο 1 του αρ. 4 του σχεδίου νόμου για την κινητικότητα που κατατέθηκε για ψήφιση : «Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο ΕΣΚ είναι η σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις προηγούμενη έκδοση Οργανισμών κατόπιν αξιολόγησης των δομών τους και η αντίστοιχη κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, καθώς και η καταχώριση των ως άνω στοιχείων εκ μέρους των φορέων στο ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16».

Πόσους μήνες ή χρόνια προβλέπεται να διαρκέσει η συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου οι φορείς υποδοχής να πληρούν τις προϋποθέσεις για να δεχτούν μετατασσόμενο προσωπικό? Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλη ανησυχία προκαλεί επίσης το άρθρο 7 του σχεδίου νόμου που αναφέρεται στη διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων από την υπηρεσία υποδοχής, δυσχεραίνοντας και περιορίζοντας τα περιθώρια τυχόν μεταφοράς προσωπικού και μάλιστα ομαδικής.

!!! Εδώ οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι οι παραπάνω αναφορές μας στη διαδικασία μεταφοράς μέρους του προσωπικού και στο θεσμικό πλαίσιο, ήταν υπόθεση εργασίας προκειμένου να γίνουν οι σχετικές επισημάνσεις. Σταθερή μας θέση είναι ότι κανείς συνάδελφος δεν περισσεύει.

Συνεχίζοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στο γεγονός ότι, ενώ παραμένει θολό το τοπίο σχετικά με τις θέσεις εργασίας, υπόσχονται την απονομή τουλάχιστον 60000 νέων συντάξεων μέσω έκτακτης επιχορήγησης 859 εκατ. τα οποία θα πρέπει να απορροφηθούν από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017. Έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί σε συνδυασμό με τον επανυπολογισμό 3 εκατ. συντάξεων και σε συνθήκες σαρωτικής ενοποίησης των Ασφαλιστικών Ταμείων.

Είτε λοιπόν πρόκειται για «τρικυμία εν κρανίω» είτε «κάποιο λάκκο έχει η φάβα» κι εμείς οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας και τη μια και την άλλη περίπτωση. Μήπως τελικά οι προθέσεις τους είναι να μας χρησιμοποιήσουν στα πρώτα δύσκολα και επώδυνα στάδια της ενοποίησης που ξέρουμε πολύ καλά τι πρόκειται να συμβεί και στη συνέχεια να μας πετάξουν σαν στυμμένες λεμονόκουπες δεξιά κι αριστερά, ποιος ξέρει με ποιους όρους και κάτω από ποιες συνθήκες;

Για το ζήτημα του Οργανογράμματος και της σχετικής επιτροπής όπως είναι γνωστό η Πολιτική Ηγεσία δεν πρόβλεψε συμμετοχή εκπροσώπου των εργαζόμενων και έτσι θα τοποθετηθούμε μόλις μας δοθεί ολοκληρωμένο. Κρίσιμο ζήτημα εδώ είναι να μην υπάρξει αποδυνάμωση αρμοδιοτήτων στις περιφερειακές δομές του ΕΦΚΑ. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο γνωρίζοντας τις θέσεις μας και κατανοώντας την κρισιμότητα ενός ζητήματος για το οποίο θα παλέψουμε μέχρι τέλος με κάθε δυνατό τρόπο, θα εγκαταλείψει τον Αθηνοκεντρικό – συγκεντρωτικό προσανατολισμό όχι μόνο για την προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και για λόγους εύρυθμης και σωστής λειτουργίας του νέου Οργανισμού. Το ίδιο ισχύει και για τη γενικότερη φιλοσοφία του συγκεκριμένου εγχειρήματος κυρίως σχετικά με τη φυσιογνωμία και το χαρακτήρα του νέου Οργανισμού. Αν δηλαδή θα πρόκειται για Ασφαλιστικό Ταμείο και όχι για υπηρεσία διεκπεραίωσης. Όταν συμβούν όλα τα παραπάνω, τροποποιώντας όπου απαιτείται ακόμη και το σχετικό νόμο, τότε οι δηλώσεις και οι διαβεβαιώσεις που αναφέραμε πιο πριν θα αποκτήσουν ουσιαστικό περιεχόμενο.  

Για ότι αφορά στα υπόλοιπα ζητήματα τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες του 2017 απ’ ότι φαίνεται μόνο κεντρικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ πρόκειται να λειτουργήσουν και το ενιαίο μητρώο. Η μισθοδοσία μας επίσης θα περάσει στο νέο φορέα. Όπως ήταν αναμενόμενο οι υπόλοιπες προθεσμίες πιθανότατα θα παραταθούν. Η ανασφάλεια όμως και η ανησυχία που αφορά στην τύχη του προσωπικού θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο επειδή οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί και η στόχευση για τη μορφή και το χαρακτήρα του ενιαίου ταμείου μπορεί ξαφνικά ν’ αλλάξουν προς το χειρότερο, αφού η Κοινωνική Ασφάλιση βρίσκεται στη δίνη των συνεχών αξιολογήσεων της τρόικας και του ρευστού πολιτικού σκηνικού.

Συναδέλφισσες – οι,

Δεν πρέπει να υπάρχουν μεταξύ μας ψευδαισθήσεις για τη σκοπιμότητα που υπηρετεί η δημιουργία του ΕΤΕΑΕΠ και του ΕΦΚΑ. Η νέα «αρχιτεκτονική» όπως την αποκαλούν παραπέμπει ευθέως σε δραματική συρρίκνωση ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και σε δραστικό περιορισμό των θέσεων εργασίας αφού οι αρμοδιότητες των νέων φορέων δυνητικά συρρικνώνονται επίσης. Την ανατροπή ή αποτροπή αυτών των ενοποιήσεων ανεξάρτητα αν ουσιαστικά αποτελεί ένα συνολικό κρίσιμο πολιτικό ζήτημα πρέπει να τη διεκδικήσουμε μέχρι το τέλος. Να αναδεικνύουμε συνέχεια όλες τις αντιδραστικές και αντιασφαλιστικές πτυχές του συγκεκριμένου ζητήματος, παλεύοντας για τη διατήρηση του Δημόσιου, Αλληλέγγυου και Καθολικού χαρακτήρα του θεσμού της Κοινωνικής Ασφάλισης. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα αποστασιοποιηθούμε από την τρέχουσα πραγματικότητα αφού ότι μπορεί να διασωθεί - με πρώτες τις θέσεις εργασίας – αποτελεί επίσης υποχρέωσή μας. Για όλους τους παραπάνω λόγους η μαζική συμμετοχή μας στην απεργία της ερχόμενης Πέμπτη πρέπει να στείλει δυναμικό και αποφασιστικό μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις. Αποτελεί μονόδρομο η επικαιροποίηση του άμεσου διεκδικητικού μας πλαισίου σχετικά με τις ενοποιήσεις και η δυναμική αυτού του πλαισίου συνδέεται άμεσα με τη μαζική συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Απεργία της 24ης Νοεμβρίου:

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Τη δημιουργία οργανογραμμάτων που δομικά και λειτουργικά θα παραπέμπουν σε αυτοτελείς Δημόσιους Ασφαλιστικούς Φορείς με αποκεντρωτικό χαρακτήρα (ΕΦΚΑ). Οργανισμούς που θα περιλαμβάνουν το σύνολο των υπηρεσιακών αρμοδιοτήτων και αντικειμένων των υφιστάμενων Ταμείων τόσο στην κεντρικές όσο και στις περιφερειακές υπηρεσίες, ώστε να περιγραφούν οι θέσεις και να ενταχθεί οργανικά όλο το υπηρετούν προσωπικού. Πριν την ολοκλήρωση όμως της συγκεκριμένης διαδικασίας διεκδικούμε την άμεση μεταφορά όλου του προσωπικού στον ΕΦΚΑ και τη διάθεσή του στους φορείς απ’ τους οποίους προέρχεται.
  • Την κατάργηση της ανεκδιήγητης αίτησης «συνεκτίμησης» για τη μεταφορά προσωπικού στον ΕΦΚΑ και τη δημιουργία προσωρινών υπηρεσιακών συμβουλίων στους υπό δημιουργία φορείς με πλήρεις αρμοδιότητες όπως περιγράφονται στον υπαλληλικό κώδικα.
  • Την παράταση του μεταβατικού σταδίου και την ουσιαστική, θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζόμενων σε όλα τα στάδια της διαδικασίας μέχρι την ολοκληρωμένη λειτουργία των δύο Φορέων.
  • Την άμεση κατάργηση όλων των διατάξεων για τη δημιουργία του ΤΜΕΔΕ.
  • Την παρουσίαση του σχεδιασμού που αφορά στο μέλλον του ΟΓΑ και στις «μη ασφαλιστικές του αρμοδιότητες», το χαρακτήρα, το οργανωτικό και λειτουργικό πλαίσιο.
  • Την κατάργηση μιας   άτυπης όπως φαίνεται συμφωνίας μεταξύ των Διοικήσεων και του Υπουργείου για πάγωμα των μετατάξεων, το οποίο μάλιστα έχει επιλεκτικό χαρακτήρα.

ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στη Γενική Απεργία

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Συγκέντρωση Αθήνας : Πλατεία Κλαυθμώνος 11:00 π.μ.

(Προσυγκέντρωση ΠΟΠΟΚΠ Σταδίου 29 – 10.30 π.μ.)

  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

 

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                       Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

        

           ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ                                     ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΙΝΤΗΣ

Εκτύπωση PDF

Created by Siteline